Thursday 5 July 2012

Rasa yang di pinjamkan

4.38 pagi

Aku terdampar di atas tilam di dalam ruang petak bernama bilik
bersilang kaki sambil melayan alunan tujuh nastia, aku terus dibuai
melayan dengan alunan tujuh nastia ini..

kedengaran langit mula bersuara kilat sambung menyambung
oh ini petanda hujan.

Aku terus melayan alunan...

Rasa-rasa sinis halus mula menjalar di dalam dada ini.

Apakah rasa ini?di herdik hati..
barangkali aku terlalu melayan alunan nastia sehingga lahir putik rasa ini.

Rasa ini indah
asyik,
layan,
berahi,
rasa ini mula menjadi kepulan-kepulan kekabu yang bersepah
lembut mengalahkan sutera.

Padangan aku awalnya berbentuk syiling kini menjadi langit terbentang luas.

Aku sudah mabuk dengan rasa ini
please! aku mahukan lagi rasa ini....
jangan pulangkan rasa ini
aku memahami ini rasa dari qalbu hati.

Sampai masa rasa ini di angkat ke langit kembali.

Rasa ini hanya di pinjamkan buat sementara.



No comments:

Post a Comment