Wednesday 9 May 2012

Pelakon di pentas dunia

Hidup di dunia ibarat pelakon di pentas

Dunia ibarat pentas dan pelakon di atas pentas tu ialah kita,Adakah kita seorang pelakon yang hebat bila di pentas dunia ini? jika kita seorang pelakon yang teruk maka teruk lah lakonan itu.

Alhamdulilah, aku masih punyai pak dan mak aku yang membimbing aku sebaik mungkin
ketika aku masih bodoh-bodoh cerdik langsung tidak memahami erti kehidupan
ketika itu aku hanya mentafsir kan apa yang aku rasa dan kehendak diri aku ibarat
di telan kesuyian malam membisu di pertapaan malam.

perbuatan atau perwatakan sahaja lah yang membingkai lakonan kita di pentas dunia bagus atau tidak
kalau bergini lah lakonanya aku maka berginilah jadinya!

Di pentas dunia,Lakonan hanya sementara
ada yang lupa ini adalah buat seketika
hanya mereka yang perwatakan bagus
akan terus bagus menjadi sebaik insan 
ku semat iman demi tuhan.

jadi sekarang tertawalah dengan sepenuh rasa selagi kau sempat
kerana akan tiba masa dan waktunya jiwa kau
untuk beristrirahat dalam keabadian

11.00malam
bye

No comments:

Post a Comment