Tuesday 15 May 2012

perjalanan hidup

Perjalanan hidup aku

Satu...satu....satu...satu...satu..
satu...satu...satu...satu...satu..
satu.....................satu.............satu.
 satu..satu.....satu....satu...

kehidupan atau hidup aku

Kehidupan aku yang sentiasa menjadi kenikmatan sesaat dalam kehidupan nyata..
meskipun perjalanan hidup aku tidak pernah kelar namun kaki pernah bengkak
untuk terus berjalanan..meski pun perjalanan tak kan pernah berhenti aku tau
tuhan selalu menyertai..penat lelah perjalanan hidup aku yg banyak lalui rintangan
halangan yang aku terus berjalan aku pasti dan pasti terus pasti tuhan selalu
ada bersama aku.

aku tersasar dalam hidup aku
tanpa arah dan tujuan
menitis air mata setiap perjalanan hidup aku

tapi itu semua dahulu
menggapai harapan tanpa mematung dikeramaian
melahirkan segumpal harpan langsung tak diburu
ketika aku langsung tidak mengerti erti kehidupan

namun kadangkala aku kecewa
memilih liku-liku kehidupan yg tiada persimpangan
temakan waktu yang enggan menoleh
untuk kepuasan duniawi

akhirnya aku mengerti setiap perjalanan ada halangan
setiap pertemuan ada perpisahan
akan aku tempuhi hidup ini untuk pengalaman
yang sehangat sinar mentari
sesejuk sinar rembulan
yang meneduhkan jiwa
akan ku semat iman ini demi tuhan
agar aku menjadi sebaik insan.

#perjalanan demi perjalanan hidup aku anggap saja ini
  semua pengalaman untuk aku menjadi lebih matang.
4.27petang





No comments:

Post a Comment